wtorek, 24 sierpnia 2010

"Jestem poetą" (na melodię "Jestem kobietą" E. Górniak)

Parafraza piosenki "Jestem kobietą" Edyty Górniak


Każdy wers kryje drugie dno.
Umiem westchnieniem deptać zło,
Słodką przenośnią dotknąć dusz,
Słowem omamić jak woń róż.
Tak jak Tetmajer sławię Cię.
Tak jak Miciński wzbudzam lęk.
Gdy cierpisz jak za łotrów trzech,
Wzbudzam Twój śmiech!

Jestem poetą:
Głosem prawdy i sumieniem tych ziem.
Pławiąc się w myślach,
Jutro, jutro rozsławię sięęęęę!
Jestem poetą...
Wzbudzam radość, wzbudzam lęk,
Wzbudzam zachwyt, wzbudzam niesmak,
Smutek i śmiech.

Jednym przysłówkiem sycę gniew,
Puentą wyzwalam w duszy śpiew.
Mogę w balladzie zabić Cię,
Więc bój się mnie!

Jestem poetą:
Głosem prawdy i sumieniem tych ziem.
Pławiąc się w myślach,
Jutro, jutro rozsławię sięęęęę!
Jestem poetą...
Wzbudzam radość, wzbudzam lęk,
Wzbudzam zachwyt, wzbudzam niesmak,
Smutek i śmiech.



2007 rok

Brak komentarzy: